Voetbal, bezoek en meer.. - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Drik Heffels - WaarBenJij.nu Voetbal, bezoek en meer.. - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Drik Heffels - WaarBenJij.nu

Voetbal, bezoek en meer..

Blijf op de hoogte en volg Drik

14 Oktober 2012 | Frankrijk, Marseille

ALLEZ LES MARSEILLAIS! Ja hoor, een 2-2 tegen Paris Saint Germain is geen slecht resultaat, zeker niet na het blamerende verlies van de week ervoor tegen Valenciennes. Wat een gekkenhuis! Ik vond het geweldig. We zaten net als vorige keer weer bij een supportersvereniging, maar het was iets drukker nu. Zeg maar AFGELADEN vol, geweldig! De ene supportersvereniging zong naar de andere (aan de andere kant van het stadion) en terug, een heerlijke sfeer. De enige man die deze sfeer kon verpesten was Ibrahimovic, werkelijk briljante speler en zelfs groot(s) vanaf een tribune. Maar Gignac kan er ook wat van, de strijd tussen de spitsen eindigde eveneens in 2-2. Erin, die voornamelijk mee was gekomen om Joey Barton (ex Glasgow Rangers ;) ) te zien, niet wetende dat deze geschorst was, haha, was ook nogal onder de indruk. Een enerverende wedstrijd, met een evenzo enerverende sfeer; aggresieve supporters die bij ieder klein ding als een soort veer met zijn allen omhoog schieten, in een soort wave, supporters die constant zingen, schreeuwen, Parijs en de scheidsrechter voor van alles en nog wat uitmaken.. Ja, het was een mooie ervaring en zeker de moeite en het geld waard! Erna was het naar huis en slapen.

Maandagochtend hadden we les. We kregen de beoordeling terug voor ons verslag waar we dit keer niet zomaar een enthousiaste reactie op kregen, maar er werd een kip geplukt, waarna de veren één voor één in onze bipsen werden gestopt. Dat is ook wel eens leuk om te horen, na het overwegend negatieve commentaar van de vorige week. Nadeel is misschien het verwachtingspatroon, maar we hebben er alles aan gedaan om dat ook deze week weer waar te maken. Na de les ging ik alvast aan de slag, want ik moest 5 uur op school overbruggen, hetgeen overigens aardig lukte. 's Avonds was het weer tijd voor marketing strategy & planning, een vak dat toch echt te makkelijk is hebben we het idee. Als je vervolgens om half 10 thuis komt, heb je weinig zin om nog iets te doen en dat deden we dan ook niet.

Dinsdag was de eerste dag dat ik daadwerkelijk 3 lessen achter elkaar had. Maandag waren al 12 uur op school, maar dinsdag waren het ook nog eens 3 lessen, een goede test voor het concentratievermogen. De tweede van de drie lessen hadden we een quiz over 'European Competition Law'. Tussen aanhalingstekens, omdat we in drie lessen tot nu toe over heel veel gepraat hebben, maar nog geen woord hebben gewisseld over European Competition Law. Wel over het aantal bodyguards van van Rompuy, het aantal mensen dat in de EU woont en de rijkste landen van de EU. Hier gingen de vragen dan ook over, waar wij ons voornamelijk hadden geconcentreerd op het leren van relevante zaken. Dit resulteerde in een 6/10 score, geen idee wat dat hier betekent, maar dat zullen we aanstaande dinsdag wel zien. 's Avonds was het weer even een goede pot FIFA spelen tijdens de Marketing Strategy&Planning les, die we 3x in 4 dagen gehad hadden om vervolgens door naar huis en vrijwel meteen naar bed te gaan.

Woensdag was mijn vrije dag. Enigszins productief, maar ook voornamelijk uitslapen om slaap in te halen van de maandag en dinsdag. Vervolgens aan het project van deze week begonnen, een business plan. 's Avonds hebben we er een filmavond van gemaakt. Zakje chips en Ted! DE film die ik MOEST zien. Helaas was de stream en het internet die mening niet toegedaan, waardoor we na een minuut of 50 (waar we 2 uur over hadden gedaan) toch maar besloten hem een andere keer te kijken. Dan maar slapen.

Donderdagochtend hadden we afgesproken om naar de financiën van het Business Plan te gaan kijken. Mensen die me goed kennen, weten dat ik financiën werkelijk FAN-TAS-TISCH vind.. NOT! Wat heb ik daar een hekel aan zeg. Het kwam dan ook maar niet op gang, uiteindelijk hebben we alleen de lay-out gemaakt en besloten dat BvB en ik het thuis wel in elkaar zouden steken. Vervolgens moest ik weer 4 uur overbruggen op school, wachtende op mijn volgende les. Maar wat heeft Euromed (KEDGE BUSINESS SCHOOL) daar als oplossing voor? FATBOYS! Ja, zoals eerder vermeld, Fransen zijn lui, maar soms komt dat goed uit. Ze zijn zodanig lui dat ze de kelder van de bibliotheek vol leggen met zitzakken om te slapen, te relaxen of in alle rust te werken. In 1 woord geniaal! Uiteindelijk flink aan de financiën gewerkt en door naar Project Management, een interessant vak van een nogal minder interessante docent. Zijn manier van lesgeven is zodanig saai dat het moeilijk is om geconcentreerd te blijven, maar de stof is zodanig interessant dat dit toch wel lukt. 's Avonds was het tijd om in plaats van weer saai niets te doen, eens iets te gaan drinken. Uiteindelijk werd dit ook een vroege.

Vrijdag waren alle 4 de musketiers vrij. De Limburgers waren sowieso vrij, Erin was slachtoffer van stakende buschauffeurs. BvB en ik hebben vrijdag gebuffeld om het financiële plan van ons business plan af te krijgen, waarna we gingen eten en op stap. Tussendoor was de zus van Bob gearriveerd en heeft ze ons appartement even gecheckt.

Gisteren hebben we het business plan afgerond en begonnen we het appartement al enigszins op te ruimen, want de ouders van BvB zouden vandaag arriveren. We besloten voornamelijk alle spullen die we niet nodig hadden weg te gooien. Zondag zouden we dan wel poetsen. 's Avonds ben ik thuis gebleven en heb ik rustig the voice of holland teruggekeken (ben pas bij Blind Auditions 3, dus heb nog wat in te halen)..

Vanochtend begon de grote schoonmaak. Swiffers, dweilen, schuursponsjes, alles kwam eraan te pas. Eerst deed ik de keuken en liep BvB te hannesen met een dweil in de woonkamer, toen onze eigen kamers en uiteindelijk de badkamer. Alles om die goede eerste indruk te maken op de ouders van BvB. Het toilet zijn we helaas nog niet aan toegekomen, maar dat zal er morgen wel van komen, al zal Birthday Boy BvB daar dan weinig zin in hebben gok ik. Want ja, morgen is BvB jarig! Over 1 minuut trouwens, ik loop even snel om, dan schrijf ik verder! Zo, geen tijd voor lange vieringen, dat doen we morgen wel. Dus, waar was ik? (Mooi he, hoe ik het enigszins interactief probeer te maken..) De ouders van Bob waren rond een uur of 7 hier, even een praatje gemaakt en toen ging Bob uit eten met ze. Ik heb vervolgens iets gegeten met Erin en een vriendin van haar. McDonalds, blegh, maar er was niets anders meer open.. Vervolgens heb ik een huiswerkopdrachtje gemaakt en toen waren we weer bij nu.

Ik denk dat ik de zondag aan ga houden als vaste blog-schrijf-dag. Op die manier zijn het wel altijd nogal lange verhalen, maar dan heb ik er een soort regelmaat in, wel zo fijn voor zowel jullie als mijzelf. Dus, tot volgende week!

  • 15 Oktober 2012 - 08:49

    Pa(ul):

    Strak verhaal weer! Je hebt nu wel een precedent geschapen: wij verwachten nu over twee weken natuurlijk ook een spik & span gecleaned appartement!! ;)
    Etudiez-ze en amusez-voe!

  • 15 Oktober 2012 - 10:04

    Anouk:

    heeeeey drikkie!
    ja ja, ich hob dien verhoalke weer trouw geleaze! noa het leaze van de zin: 'We kregen de beoordeling terug voor ons verslag waar we dit keer niet zomaar een enthousiaste reactie op kregen, maar er werd een kip geplukt, waarna de veren één voor één in onze bipsen werden gestopt', vrooge zich hie in de bieb waal un aantal luuj aaf woorom ich woar aant lache noa t beeldsjerm van miene computer haha ;-)

    mer zo te heure vermaakse dich nog sjteeds prima! gelukkig!! hob dich zoaterdigoavend bie de 90's van de oktoberfeesten en gistere op de limburgse middig waal gemis! mer volges mich kumse in Marseille wat betref feestjes niks te kort! geniet dr van!

    tot dien volgend bericht! xxxx

  • 17 Oktober 2012 - 13:50

    Rianne:

    Chère Drik,

    Zie je helemaal (met de fransen) uit je dak gaan bij het voetbal daar, lachen ! Pak die veren daar maar lekker aan ! (inderdaad compensatie voor de vorige week)..... kom je terug als een danseres uit de Folies Bergères ! Gezellig dat je het enthousiasme op kan brengen om ons zo boeiend op de hoogte te houden van je belevenissen. Het lijkt ook zo "ongecensureerd", alsof je echt alles met ons wil delen. Knus dat jullie samen je "residence" zo netjes in orde houden, ook onderdeel van je (periodiek)leerproces. Ben het met je pa eens dat je voor hun bezoek ook moet zorgen dat ze "stupéfait" kunnen zijn van je poetstalent. Had ik nu begrepen dat je ook nog een pauze inlast om naar Ned. te komen ?
    Enfin, ik kijk uit naar je volgende bericht. Have fun and inspiration.

    Avec amour, ta tante R

  • 17 Oktober 2012 - 13:50

    Rianne:

    Chère Drik,

    Zie je helemaal (met de fransen) uit je dak gaan bij het voetbal daar, lachen ! Pak die veren daar maar lekker aan ! (inderdaad compensatie voor de vorige week)..... kom je terug als een danseres uit de Folies Bergères ! Gezellig dat je het enthousiasme op kan brengen om ons zo boeiend op de hoogte te houden van je belevenissen. Het lijkt ook zo "ongecensureerd", alsof je echt alles met ons wil delen. Knus dat jullie samen je "residence" zo netjes in orde houden, ook onderdeel van je (periodiek)leerproces. Ben het met je pa eens dat je voor hun bezoek ook moet zorgen dat ze "stupéfait" kunnen zijn van je poetstalent. Had ik nu begrepen dat je ook nog een pauze inlast om naar Ned. te komen ?
    Enfin, ik kijk uit naar je volgende bericht. Have fun and inspiration.

    Avec amour, ta tante R

  • 17 Oktober 2012 - 23:36

    Drik Heffels:

    Beste Rianne,

    Mijn bezoek aan Nederland is door mijn gedachten geschoten inderdaad. Toen vervolgens echter het idee kwam om rond te gaan reizen en een deel van Italië en Zuid-Frankrijk te zien, besloot ik vanzelfsprekend alsnog hier te blijven. Het is toch een stuk makkelijker en goedkoper voor mij nu om van hier vandaan rond te reizen dan wanneer ik vanuit Nederland hier naartoe zou moeten reizen. Het idee dat we nu hebben is om de cirkel Marseille-Monaco-Genoa-Milaan-Turijn-Marseille te maken. Een auto huren voor een week en rondcruisen. Wat hiervan terecht komt, moet de komende week nog maar blijken, na deze week hebben wij in ieder geval vakantie volgens mij, dus dan zullen we wel zien.

    Leuk dat jullie mijn blog zo intensief volgen, ik schrijf het graag en ik probeer jullie inderdaad zo veel mogelijk op de hoogte te houden. Het is daarnaast ook een back-up voor mezelf, dat ik altijd terug kan lezen wat ik hier gedaan heb.

    Tot snel!

  • 23 Oktober 2012 - 11:24

    Nellyenmath:

    ha die Drik ,leuk om weer eens ffe joe te ;volgen ; leuke verslagen ,,maar dat zijn we gewend van je....
    geniet en leer ze!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Drik

In dit dagboek zal ik de komende jaren blogs van mijn (studie)reizen bijhouden. Mijn eerste reis begint op 4 september 2012 en gaat naar Marseille. Waar de volgende reis heen zal gaan is nog onbekend, maar mijn hoop is gevestigd op Australië. Ik probeer zo regelmatig mogelijk updates te geven over mijn situatie en de dingen die ik meemaak, dus volg mij vooral. Als ik te lang niets post, kun je altijd via andere wegen contact met me zoeken. Veel leesplezier!

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 14321

Voorgaande reizen:

16 Maart 2013 - 22 Augustus 2013

Marketing internship Sydney

04 September 2012 - 22 December 2012

Marseille 2012

Landen bezocht: