Topweekend meegemaakt, topweekend gemist.. - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Drik Heffels - WaarBenJij.nu Topweekend meegemaakt, topweekend gemist.. - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Drik Heffels - WaarBenJij.nu

Topweekend meegemaakt, topweekend gemist..

Blijf op de hoogte en volg Drik

12 November 2012 | Frankrijk, Marseille

En alweer vergeten het verslag op zondag te schrijven.. Nu is het dit keer ook een korter verslag (voor Drik begrippen), omdat mijn vorige verslag van woensdag was. Het verslag van een korte week dus.

Die week begon op woensdagavond, toen ik zoals in het vorige verslag beschreven, het studentenfeest had overgeslagen. Toen een paar studenten van school me echter vroegen of ik bij hun studentenhuis kwam 'chillen' en iets drinken, goedkoop en toch gezellig, besloot ik hier wel op in te gaan. Zoals één van mijn veelgebruikte uitdrukkingen geldt: 'Impulsieve avonden zijn de mooiste' en dit bleek inderdaad zo te zijn. Het werd een erg gezellige avond, waarop ik weer meer studenten leerde kennen, die ik voorheen alleen zag en begroette op school.

Donderdag was een vrij luie dag. Het enige wat op het programma stond, was de wedstrijd die 's avonds plaatsvond: Olympique Marseille tegen Borussia Mönchengladbach. We waren zondag al een paar Duitse supporters tegengekomen en het gemiddelde niveau was laag en vrij dronken, dus we verwachtten eventuele conflicten met de enigszins agressieve supporters van Marseille. Uiteindelijk viel dit wel mee, al was het overgrote deel van de supporters opnieuw vrij beschonken voordat de wedstrijd begon. Er hing een vrij vijandige sfeer in het stadion, maar daar bleef het verder bij. Het feit dat Gladbach in de blessuretijd scoorde, droeg natuurlijk niet bij aan een gemoedelijke sfeer, er werd met stoeltjes gegooid door de Duitse supporters etc. Het politiekorps dat echter tussen de twee supportersgroepen stond toen we naar buiten kwamen, was zodanig angstaanjagend dat er niets zou gebeuren. Daar kunnen ze in Nederland nog iets van leren.. Na de wedstrijd besloten we rustig thuis nog iets te drinken en vroeg te gaan slapen.

Vrijdag was opnieuw een vrije dag en opnieuw niet al te productief. Veel tijd in bed doorbrengen, weinig uitvoeren, het is eigenlijk zoals je als student een vrije dag het liefste doorbrengt.. 's Avonds aten we en gingen we op stap. Eerst naar een preparty bij een ander studentenhuis. Na een avond die uiteindelijk 'Save the Spanish girls' werd genoemd. Lang verhaal en ik ga het dan ook niet vertellen... JAWEL! Dus, het volgende gebeurde: We waren met een man of 40/50 bij het studentenhuis in de algemene ruimte. Op een gegeven moment besloten een paar Spaanse meisjes zich af te sluiten van de rest, omdat ze persoonlijke zaken wilden bespreken. Op de één of andere, nog steeds onbekende, manier, was de deur ineens afgesloten, zonder dat er iemand een sleutel had. Daar zaten ze dan.. Gelukkig heeft Euromed een hoop 'binken', die graag de held uithangen en de deur probeerden open de maken. Een kruk met een priem eronder tussen de deur schoppen om hem te proberen open te breken, met twee mensen aan een klink trekken om het slot door te breken, heel hard tegen een deur aan beuken.. Er werd van alles geprobeerd. Met welk resultaat? Jullie raden het al, 0,0! Uiteindelijk werd de deur opengemaakt door, GOH!, iemand die de sleutel had. Ondertussen was echter door de geluidsoverlast de huisbaas gebeld, waarna we 'vriendelijk' werden verzocht het pand te verlaten. Aparte ervaring, maar voor diegenen die zich er niet mee bezig hielden, was het toch gewoon gezellig in de andere ruimte. Vervolgens gingen we met de grote groep uit en werd het een zeer gezellige avond.

Zaterdag, de algemeen bekende luie dag. Alweer? Ja, alweer.. Excuses, studentenleventje kon voor me gemaakt zijn.. We zouden niet uitgaan op zaterdag, dat stond vast. Ook koken zat er niet echt in, dus we haalden pizza. De lekkerste pizza's tot nu toe overigens, heerlijk. Toen kwamen er twee mensen nog even langs, voordat zij wel uit zouden gaan. Dit had uiteindelijk het resultaat dat werd besloten om ons snel snel om te kleden en toch ook maar mee te gaan voor een rustige avond. Opnieuw onder het motto: 'Impulsieve avonden zijn de mooiste avonden'. Het werd uiteindelijk ook een gezellige, maar rustige avond.

Zondag stond ik voor de verandering vroeg op, om, niet voor de verandering, niks te doen. Een echt weekend was het. Een beetje socializen, de foto's proberen bij te houden van de mensen die op 11/11 in Maastricht waren. Verhalen teruglezen van mensen die in de tent waren geweest voor het 6x11 jubileumfeest van onze carnavalsvereniging. 's Avonds stond er een lekker diner op het programma, waarna ik vroeg kon gaan slapen voor de les van vanochtend.

Slapen lukte echter niet, waarna het de nodige moeite kostte om toch uit bed te komen. We hebben vandaag echter beoordelingen gekregen voor de tussentijdse toets van dat vak en die beoordeling was erg positief gelukkig. De rest van de dag heb ik European Competition Law geleerd (ja, ik leer ondertussen ook wel hoor!), want daar hebben we morgen onze tweede tussentijdse 'quiz' van. We gaan zometeen koken en dan ga ik een beetje op tijd naar bed, slaap inhalen, want morgen wordt weer een lange, lange dag.

Al met al was mijn weekend super. Toch was dit een van de moeilijkste weekenden tot nu toe, omdat ik merkte wat ik allemaal miste. Ik heb leuk gefeest, maar ik was natuurlijk veel liever bij het jubileumfeest en bij 11/11 geweest. Daarom miste ik het thuisfront nu toch veel meer dan ik tot nu toe gedaan heb. Komend weekend zal dat weer zo zijn, maar geen zorgen: ik vermaak me hier ook prima. Ik heb het geweldig naar mijn zin, ook afgelopen weekend. Toch vind ik het ontzettend vervelend dat ik het gemist heb.

Ik wil via deze weg overigens wel alle Prinsen en Prinsessen van harte feliciteren! Maak er opnieuw een topseizoen van. Ik weet nog niet precies hoe het gaat lopen met stage, maar ik ga proberen er zo veel mogelijk deel van uit te maken.

Tot zondag (misschien, als ik het een keer niet vergeet..)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Drik

In dit dagboek zal ik de komende jaren blogs van mijn (studie)reizen bijhouden. Mijn eerste reis begint op 4 september 2012 en gaat naar Marseille. Waar de volgende reis heen zal gaan is nog onbekend, maar mijn hoop is gevestigd op Australië. Ik probeer zo regelmatig mogelijk updates te geven over mijn situatie en de dingen die ik meemaak, dus volg mij vooral. Als ik te lang niets post, kun je altijd via andere wegen contact met me zoeken. Veel leesplezier!

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 14270

Voorgaande reizen:

16 Maart 2013 - 22 Augustus 2013

Marketing internship Sydney

04 September 2012 - 22 December 2012

Marseille 2012

Landen bezocht: