Wat zullen we eten? - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Drik Heffels - WaarBenJij.nu Wat zullen we eten? - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Drik Heffels - WaarBenJij.nu

Wat zullen we eten?

Blijf op de hoogte en volg Drik

22 Oktober 2012 | Frankrijk, Marseille

Een week na de belofte breek ik hem al. Althans, ik ben een uurtje te laat (aan het begin van het verslag), mijn oprechte excuses aan diegenen die vandaag een verslag hadden verwacht.

Een beetje vreemde titel, maar ik merkte dat er toch veel over eten in dit verslag staat. Als er reacties komen, kunnen mensen met een creatieve alternatieve titel deze altijd noemen. Suggesties zijn meer dan welkom!

Ik zal bij maandag beginnen. Of nee, een kort iets van de zondag nog. Ik ging als experimenteel (beginnend) chef eens proberen een champignon-roomsoepje te maken en tot eenieders verbazing lukte deze erg goed. Moest het toch even gemeld hebben. Pap, mam, ik maak de soep met Kerst!! (Foto's volgen overigens, heb nog helemaal niets geüpload, maar ik zal daar snel eens mee beginnen)

Zoals reeds gemeld in het vorige verslag was het BvB's verjaardag. Dit veranderde er echter niets aan dat we 's ochtends vroeg naar de les moesten. Gelukkig waren we ook vrij vroeg weer klaar, wat ons de gelegenheid gaf om BvB's verjaardag te vieren. BvB ging natuurlijk, aangezien zijn ouders hier waren, een mooi verjaardagscadeautje uitzoeken in de winkelstraat om de hoek. Ondertussen was de rest van de 'gang' druk in de weer met cadeaus kopen voor BvB. Uiteindelijk viel de keuze van Bob en mij op een t-shirt, dat hij wilde hebben en een föhn, omdat we altijd 20 minuten moeten wachten voordat zijn haar is gedroogd (ik maak er zelfs overigens nu ook gebruik van, best handig!). 's Avonds namen zijn ouders ons mee uit eten. Het was een heerlijk diner en zeker een geschikte aangelegenheid om zijn verjaardag te vieren. Best vreemd voor ons allemaal om Engels te praten, maar aangezien we Schots gezelschap hebben, deden we toch ons uiterste best, soms terugvallend op het gewende Limburgs. Na het diner brachten we de ouders naar huis en gingen we even naar het Jazz-clubje van de eerste week. Hier konden we rustig nog iets drinken om vroeg naar huis te gaan.

Dinsdag had ik immers weer de hele dag les. Het blijven toch lange dagen, echt wennen doe je er niet aan. Toch kwam ik de dag aardig door, aangezien de lessen aardig te volgen waren. 's Avonds werden we zelfs door de docente naar huis gebracht (Franse gastvrijheid, absoluut onmogelijk in Nederland), waardoor we vrij snel konden eten. Het ideale aan met zijn 3en wonen is dat nummer 3 dan ondertussen al aan het koken is, ideaal. Na het eten ging Bob er met zijn ouders op uit en keken Erin en ik beiden 'series' op onze laptop. Erin keek Gossip Girl (goh!) en ik keek the Voice of Holland, moet toch iets Nederlands blijven bekijken he..

Woensdag was mijn vrije dag, dus ik besloot uit te slapen. Uiteindelijk heb ik de hele dag tegen mezelf gezegd dat ik nog van alles moest doen, maar heb ik uiteindelijk vrij verdomd weinig gedaan. Ik heb 's avonds wel gekookt, opnieuw de wraps, nu op een andere manier met pittig gehakt, rode paprika, cashewnoten en sla. Best lekker, dus pap, mam.. Oh nee, die had ik al gebruikt he.. Maar stel jullie zouden zin hebben in wraps, dan doen we dat na Kerst een keer. 's Avonds trokken we allemaal ons eigen plan.

Donderdag was weer een dag dat iedereen 's middags les had en ik 's avonds pas, dus opnieuw was ik alleen in het appartement. En opnieuw wat ik niet echt productief. Nu is er ook weinig te doen in principe (of ja, eigenlijk heel veel, maar ik weet dat ik altijd de hele vrijdag besteed..), dus dat maakte nog niet zo heel veel uit. Alleen de case gelezen voor de les Project Management van 's avonds. Opnieuw was er de ideale situatie dat nummer 3 geen les meer had, dus voor ons kookte. Goed geregeld zeg ik dan. 's Avonds zaten we een beetje samen in de woonkamer en gingen we op tijd naar bed.

Vrijdag was onze zogenaamd vrije dag, maar zoals jullie ondertussen wel gewend zijn, wordt deze in zijn geheel besteed aan het project (zelfde case, 3de situatie) van International Marketing Cases. Dit keer maakten we hem niet helemaal af, omdat de deadline op zaterdag was. 's Avonds heb ik pesto-rosso spaghetti met rode paprika en kip gemaakt (blijven experimenteren.. Idee voor Kerstdiner? (Gaat dat grapje al vervelen??)). Vrijdagavond was vroeg naar bed, want zaterdagochtend zouden we toets hebben.

Zaterdagochtend, nog steeds absurd dat het kan, moesten we dus naar school. Ondanks deze vooroorlogse rituelen, ging ik met de beste bedoelingen naar school om deze test goed voor te bereiden. We hadden echter gewoon les en aan het einde van de les uploadde de lerares een case, die we voor volgende week donderdag online moeten voorbereiden. Ik zeg opnieuw.. Vrij onmogelijk in Nederland.. Na de les hoefden we slechts de puntjes op de i van ons project te zetten (niet letterlijk natuurlijk, dat doet Word vanzelf..) en dan konden we het insturen. 's Avonds hadden we een verjaardag. Deze zou eerst ergens thuis gevierd worden, waarna we naar een club gingen, waar we een eigen VIP area hadden met 5 flessen wodka en een fles champagne.. Nou, leuk feestje dus. Een vrij vreemde avond, maar zoals wij dat noemen Legen...wait for it... dary! Ja, mooie avond, dat mag gezegd worden.

Op een mooie avond volgt? Juist, een vrij vervelende ochtend. I feel awful, ah yeah, me too. Etc. etc. Zoals dat op de gemiddelde zaterdag- of zondagochtend gaat bij veel mensen. Dus dat was even bijkomen vandaag. Beetje naslapen (is dat een woord?), beetje voetbal kijken, beetje dit, beetje dat.. 's Avonds ben ik naar de film Ted geweest, geniale film overigens, en daarom schrijf ik mijn verslag iets te laat. Impulsieve beslissingen, zoals ineens naar de film gaan, beïnvloeden de normale gang van zaken wel eens, zoals in deze situatie. Dus excuses, ik ben uiteindelijk aan het einde van dit verslag anderhalf uur te laat.

Om jullie allemaal iets beter te laten voelen, het regent hier pijpenstelen op dit moment, dus misschien is het weer in Nederland nu zelfs beter dan hier. Met voor mij daarbij de geruststelling dat het hier wel weer beter wordt en in Nederland.. Geen idee? Tot de volgende week!


  • 22 Oktober 2012 - 09:54

    Rainne:

    Chère Drik,

    Beetje chaotische week (verhaal), zal wel aan die 5 Wodka's liggen....., maar fijn te horen dat het goed met je gaat, je een culinaire groei doormaakt en gelukkig je haar goed (geföhnt) zit. We hebben gisteren in Born bij oma buiten koffie gedronken, zon en zo'n 21º C, en méditerane najaarsdag.
    Tot de volgende, veel plezier met pap en mam. Ik heb ze een artikel meegegeven uit de Zin van deze maand, waarin een "local" je meeneemt op een rondgang langs de Highlights van Marseille. Misschien overbodig, want naar mijn idee begin jij ook al aardig te "localiseren". Have fun !

    Avec amour, ta tante Rianne.

  • 22 Oktober 2012 - 13:52

    Pa (ul):

    Begin me nu al te verheugen op de kerst: kan ik ook eens met de benen omhoog voor de TV plaatsnemen en wachten tot ik aan tafel kan..;)

    Pès die anger waek!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Drik

In dit dagboek zal ik de komende jaren blogs van mijn (studie)reizen bijhouden. Mijn eerste reis begint op 4 september 2012 en gaat naar Marseille. Waar de volgende reis heen zal gaan is nog onbekend, maar mijn hoop is gevestigd op Australië. Ik probeer zo regelmatig mogelijk updates te geven over mijn situatie en de dingen die ik meemaak, dus volg mij vooral. Als ik te lang niets post, kun je altijd via andere wegen contact met me zoeken. Veel leesplezier!

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 14318

Voorgaande reizen:

16 Maart 2013 - 22 Augustus 2013

Marketing internship Sydney

04 September 2012 - 22 December 2012

Marseille 2012

Landen bezocht: