Wachten totdat het schooljaar begint.. - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Drik Heffels - WaarBenJij.nu Wachten totdat het schooljaar begint.. - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Drik Heffels - WaarBenJij.nu

Wachten totdat het schooljaar begint..

Blijf op de hoogte en volg Drik

19 September 2012 | Frankrijk, Marseille

Vrijdag heb ik voor het laatst geschreven en eigenlijk hebben we sindsdien niet bijster veel gedaan. Om de 'volgers' toch een update te geven, schrijf ik dit verslag.

Vrijdag zelf was het in eerste instantie wachten op de Bobs, omdat zij de eerste raadsels van de speurtocht op moesten lossen, hetgeen mijn groepje op donderdag al gedaan had. Vervolgens gingen we bij Bob koken om 's avonds met een grote groep internationale studenten af te spreken bij onze nieuwe Ierse pub, the Shamrock. Vrijdagavonden zijn tot zover zeer geslaagd. Aangezien vrijdagavond ook in Nederland mijn vaste stapavond is, bevalt me dat wel.

Zaterdag moesten we eerst een beetje bijkomen van de vrijdag en vervolgens gingen we naar de Frioul Islands. Dit ligt recht tegenover Marseille, niet zo heel ver hier vandaan. Vanaf het eiland kun je Marseille nog makkelijk zien liggen. Het was een vrij lange tocht voordat we eindelijk bij het strand waren, maar het was, op het absurd koude water na, zeker de moeite waard. We misten vervolgens boot na boot, waardoor we pas na achten weer in de oude haven aankwamen. We hadden afgesproken om te gaan uit eten, dus dit hebben we ook gedaan. Heeeeeerlijk! Steakje met champignonsaus met frieten; niet echt Frans, maar een man moet op zijn tijd een steak eten. Na het eten zijn we rustig iets gaan drinken om vervolgens weer te gaan slapen.

Zondag was, net als in Nederland, een dag van helemaal niets doen. Alleen is niks doen in Marseille toch aantrekkelijker dan in Nederland. Je kunt niks doen op de bank als het buiten 13 graden is, of je kunt niks doen op het strand als het buiten 30 graden is; ik teken voor optie 2! 's Avonds hebben we gekookt en zijn we lekker thuis gebleven.

Maandag 's ochtends zouden we op pad gaan voor de speurtocht. Dus ik ging vol goede moed naar de ontmoetingsplek, waar ik mijn groepje niet kon vinden.. Na te hebben gebeld en gesmst (zonder respons), heb ik me toen maar omgedraaid. Toen de Bobs vervolgens met het idee kwamen om te gaan winkelen, besloten we ook deze kant van Marseille te gaan ontdekken, met als resultaat een broek en een shirt. Nice! 's Avonds was 'International Dinner'. Studenten van iedere nationaliteit moesten eten (en drinken) uit hun land meenemen, wat ter plekke, danwel vooraf bereid kon worden. Aangezien wij niet echt iets typisch Hollands hebben, behalve hagelslag, stroop, kaas en Heineken, besloten we niet deel te nemen aan het diner zelf, maar slechts aan het samenzijn achteraf. Zo kregen we Nacho's met guacemole van de Mexicanen, iets nasi-achtigs van de Chinezen, maar aangezien al het eten al ongeveer op was kregen we voornamelijk ook drank uit verschillende landen. Sommige dingen waren best de moeite waard overigens. Vervolgens met een man of 50 in een overvolle bus richting de Shamrock voor een echte studentenavond, maar neet te laat, neet te zaat.

Gisteren was opnieuw een rustig dagje. Beetje hier hangen, vervolgens beetje bij Bob hangen. Bob had maandag een telefoontje gekregen dat zijn vader voor zaken in Parijs zat; of hij niet even langs kon komen? Aangezien Bob vandaag jarig is, vond hij het heel leuk als zijn vader even langs zou komen. Dus hij ging hem gisteren ophalen. Wij besloten even te wachten, zodat we hem toch nog konden zien. Even iets met hem gedronken, beetje bijgepraat en toen hebben we ze maar alleen gelaten, ze gingen dineren en tot nu weet ik niet wat ze verder gedaan hebben. BvB en ik hebben eerst lekker gekookt, veel te veel natuurlijk, we zijn ondertussen te gewend eraan geraakt om met zijn drieën te eten, haha. Na het eten zetten met goede moed Canal+ op om PSG te gaan kijken. Maar wat bleek, op prime time is Canal+ een betaalde zender, dus viel het beeld weg, balen! Dan maar afwassen.. Vervolgens gingen we even de stad in om te kijken of daar ergens voetballen op stond, wat niet het geval was, dus hebben we rustig iets gedronken en gingen we op tijd naar bed.

Vandaag is Bob dus jarig. Aangezien BvB nog ligt te slapen, ben ik ondertussen andere dingen aan het doen; bijpraten met vriendin, verslag schrijven etc. Zometeen gaan we richting Bob, inkopen doen voor een kleine pre-party, want het is weer woensdagavond, studentenavond: Party @ le Bazar. Omdat Bob jarig is, zal deze avond vermoedelijk weer zeer bijzonder worden. Ik heb er in ieder geval zin in en ik zal in een volgend verslag schrijven hoe ik het gehad heb.

Tot gauw!


  • 19 September 2012 - 13:07

    Paul En Bea:

    Feliciteer Bob maar van ons: hiep, hiep Heineken!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Drik

In dit dagboek zal ik de komende jaren blogs van mijn (studie)reizen bijhouden. Mijn eerste reis begint op 4 september 2012 en gaat naar Marseille. Waar de volgende reis heen zal gaan is nog onbekend, maar mijn hoop is gevestigd op Australië. Ik probeer zo regelmatig mogelijk updates te geven over mijn situatie en de dingen die ik meemaak, dus volg mij vooral. Als ik te lang niets post, kun je altijd via andere wegen contact met me zoeken. Veel leesplezier!

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 14311

Voorgaande reizen:

16 Maart 2013 - 22 Augustus 2013

Marketing internship Sydney

04 September 2012 - 22 December 2012

Marseille 2012

Landen bezocht: