Introduction à Euromed Ecole de Management - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Drik Heffels - WaarBenJij.nu Introduction à Euromed Ecole de Management - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Drik Heffels - WaarBenJij.nu

Introduction à Euromed Ecole de Management

Blijf op de hoogte en volg Drik

14 September 2012 | Frankrijk, Marseille

De Nederlandse vertaling staat onder de Franse versie.. Google Translate het maar niet, want ik gok dat er nogal wat fouten in staan, but you can't blame me for trying...

Parce que je viens ici pour améliorer mon français, je vais essayer d'écrire cette réport en français sans utiliser une traducteur.

Le Mardi dernière, nous allons à Euromed pour la première jour de l'introduction. En début, nous pensions: j'aime l'enthousiasme de les gens ici, mais après deux heures, nous commencions penser que l'enthousiasme est un peu annuyeux. La présentation durerait une heure, mais durait 2,5 heures. Pendant la présentation, ils demandaient des questions et donnait Haribo aux gens qui répondait. Haribo.... Pour étudiants de 18 à 30 ans.. Un peu étrangère, non? Mais encore, l'enthousiasme est aimable.

Après la presentation, nous pouvions collecter notre carte étudiant. Mais il y avait quelques problèmes avec mon insurance, donc je devais rentrer plus tard pour une rendez-vous, à 17h. Donc, je devais rester à l'école pour 5 heures. Blugh. Mais heureusement, il y avaient des autres étudiants qui avaient la même problème. Ce signifiait que je ne devais pas rester seulement. Ce me donnait l'opportunité de meilleure connaître quelques étudiants.

Finalement, j'ai decidé d'essayer d'accompagner les autres étudiants à 16h et c'était d'accord. Mais mon insurance n'etait pas d'accord, donc je n'ai pas encore ma carte étudiant.

Après, j'allait au Bob, où le dîner était déjà fini, donc je pouvais immédiatement manger. En soir, le première fête d'Interact, le société pour étudiants, était dans la programme. C'était une parfait opportunité pour connaître plus d'étudiants internationaux.

En mercredi, il n'y avait pas d'introduction, donc nous restions dans notre appartement tous le jour. En soir, il y avait le première mercredi-soir-fête. Mercredi est LE soir pour sortir ici, donc le BdE (Bureau des Elèves) organisée une soirée pour les étudiants chaque semaine dans 'le Bazar'. Quelle nuit ce deviendrait. C'était le soirée le plus jolie jusqu'a maintenant. Même malgré le fait que nous devions attendre pour deux heures avant nous pouvons entrer.

Jeudi était un jour de dormir et dormir plus. C'est aussi le première jour que nous avons mangé au MacDonalds. Personne ne voulait cuire.

Donc, aujourd'hui, c'est vendredi et nous devions aller à l'école le matin pour une jeux qui s'appelle 'The Quest'. Une jeux que nous aide de découvrir la ville de Marseille. Mais c'est dans la même catégorie que l'Haribo, une quête pour étudiants de 20 à 30 ans? Mais l'objectif est de unir les étudiants français et internationaux, donc c'est une bonne idée. Je seul ne sais pas si le moyen est la meilleure.. On verra!

Après, j'achétais des chaussures et maintenant j'ecris cette réport. Donc c'est ça pour ce moment. J'espère que vous le comprenez, d'ailleurs vous pouvez la traduction suivante.

Aangezien ik hier kom om mijn Frans te verbeteren, ga ik proberen dit verslag in het Frans te schrijven zonder vertaalmachine.

Afgelopen dinsdag gingen we naar Euromed voor onze eerste dag van de introductie. In eerste instantie dachten we: Ik hou van het enthousiasme van de mensen hier, maar na twee uur begonnen we het enthousiasme toch langzaam enigszins irritant te vinden. De presentatie zou een uur duren, maar duurde 2,5 uur. Tijdens de presentatie werden er vragen gesteld en de personen die de vragen beantwoordden kregen een zakje Haribo. Haribo, voor studenten van 18 tot 30 jaar..... Een beetje raar of niet? Maar toch, het enthousiasme is leuk.

Na de presentatie konden we onze studentenkaart op gaan halen. Er waren echter wat problemen met mijn verzekering, dus ik moest later terugkomen voor een afspraak om 17.00 uur. Dus moest ik vijf uur op school doorbrengen. Bah. Maar gelukkig waren er meer studenten met hetzelfde probleem. Dus ik hoefde tenminste niet alleen te wachten. Het gaf me de mogelijkheid om een paar studenten beter te leren kennen.

Uiteindelijk besloot ik te proberen om met de andere studenten mee te gaan om 16.00 uur en dat kon. De verzekering was echter nog steeds niet in orde, dus ik heb mijn studentenkaart nog steeds niet.

Vervolgens ging ik naar Bob, waar het eten reeds klaar was, dus ik kon meteen eten. 's Avonds stond het eerste feest van Interact, het studentenbureau, op het programma. Dat was de perfecte gelegenheid om meer internationale studenten te leren kennen.

Woensdag hadden we geen introductie, dus zijn we de hele dag in ons appartement gebleven. 's Avonds was het eerste woensdagavondfeest. Woensdag is DE uitgaansavond hier, dus het Bureau des Elèves organiseert elke week een feest voor studenten in 'le Bazar'. En wat een nacht zou dat worden. De beste avond/nacht tot nu toe. Zelfs ondanks het feit dat we twee uur moesten wachten voordat we naar binnen konden.

Donderdag was een dag van slapen en nog meer slapen. Het was ook de eerste dag dat we naar MacDonalds zijn geweest. Niemand had zin om te koken.

Dus, vandaag is het vrijdag en gingen we naar school voor een spel, genaamd 'The Quest'. Een spel dat ons helpt om de stad Marseille te ontdekken. Maar het valt in dezelfde categorie als de Haribo.. Een speurtocht voor studenten van 20 tot 30 jaar? Maar het idee is om Franse en Internationale studenten samenbrengen, dus het idee is goed. Ik weet alleen niet of dit de beste manier is.. We zullen zien!

Erna heb ik een paar schoenen gekocht en nu zit ik zit verslag te schrijven. Het wordt geen vaste prik dat ik het in het Frans doe overigens, want ik moest vrij diep in mijn geheugen graven om alles zonder vertaalmachine te schrijven. Daarom is het soms iets anders dan ik het in het Nederlands zou schrijven misschien, maaaaar, ik moest het een keer geprobeerd hebben.. Toch Rianne??


  • 14 September 2012 - 17:20

    Oma:

    Drik,

    Ik mis je nu al heel erg, maar ik hoop wel dat je meer tijd gaat besteden aan studie dan aan uitgaan al dan niet met Duitse meisjes.!! Amuseer je maar.

    Heel hartelijke groeten van Oma

  • 15 September 2012 - 10:00

    Grrob:

    Hahahahahahahahahahahaha, die kon je van je oma verwachten na al die verhalen!
    Het was weer leuk lezen hoor! Ik ben meteen in het NL begonnen maar je Frans ziet er al indrukwekkend uit! Chapeau! Grrob

  • 16 September 2012 - 12:44

    Rianne:

    Chère Drik,

    Wat leuk en stoer dat je de handschoen hebt opgepakt !! Je hebt gelijk, steeds in het frans schrijven is niet leuk, vooral als je het ook een deel van de dag moet spreken. Leuk te lezen dat je je al zo goed hebt "ingewerkt" op alle fronten; school, studentenleven, koken, uitgaansleven en "shoppen", en misschien nog meer ! Beter om niet alles aan de grote klok te hangen !!!! Maakt oma zich te veel zorgen.
    Wij vertrekken dinsdag naar Turkeye, blijven tot 28 sept. Ik hoop dat we je daar ook kunnen volgen.
    Kijk uit naar je volgende verslag.

    Lieve groeten van je "look alike" , Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Drik

In dit dagboek zal ik de komende jaren blogs van mijn (studie)reizen bijhouden. Mijn eerste reis begint op 4 september 2012 en gaat naar Marseille. Waar de volgende reis heen zal gaan is nog onbekend, maar mijn hoop is gevestigd op Australië. Ik probeer zo regelmatig mogelijk updates te geven over mijn situatie en de dingen die ik meemaak, dus volg mij vooral. Als ik te lang niets post, kun je altijd via andere wegen contact met me zoeken. Veel leesplezier!

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 14310

Voorgaande reizen:

16 Maart 2013 - 22 Augustus 2013

Marketing internship Sydney

04 September 2012 - 22 December 2012

Marseille 2012

Landen bezocht: