Strand, strand en nog eens strand - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Drik Heffels - WaarBenJij.nu Strand, strand en nog eens strand - Reisverslag uit Marseille, Frankrijk van Drik Heffels - WaarBenJij.nu

Strand, strand en nog eens strand

Blijf op de hoogte en volg Drik

10 September 2012 | Frankrijk, Marseille

Zoals reeds aangegeven in het vorige verslag ging ik afgelopen vrijdag naar school om mijn vakken te regelen. Dit is gelukt, met als resultaat een vrij acceptabel rooster. Op dinsdag een volle dag en op zaterdagochtend (!) een les.. Maar wel op woensdag en vrijdag vrij en donderdag (de dag na vaste stapavond hier) de mogelijkheid om uit te slapen. Dus ik klaag niet, ofja, weinig..

Toen alles eenmaal geregeld was, gingen we snel naar Bob's kamer, kleedde Bob zich om en konden we richting strand. Het was ondertussen helaas al vrij laat, waardoor we maar 2 uurtjes konden blijven.

Na deze twee uurtjes gingen we boodschappen doen en koken op Bob's kamer. Courgette, paprika en aardappeltjes schoteltje met varkenslapjes. Heerlijk en gezond!

Vervolgens gingen we ons douchen bij ons appartement om erna richting de oude haven te gaan. Dit keer niet naar O'Malley's, we wilden eens iets anders proberen. We meetten met die 2 Deutsche freundinnen die we eerder ontmoet hadden. We gingen naar een andere Ierse pub om de hoek bij O'Malley's, Shamrock. Het werd uiteindelijk de mooiste avond tot zover, veel gelachen, veel briljante foto's gemaakt en het echt naar onze zin gehad. Het was dan ook 5 uur toen we eindelijk ons bed in gingen.

De volgende dag stond in het teken van het hoogtepunt tot nu toe: les calanques. WAUW! In één woord prachtig. Bob vertelde ons dat het een half uur wandelen was, ook zodat de Deutsche freundinnen mee zouden gaan en het niet te lang zouden vinden. Het bleek echter nogal iets langer dan een half uur te zijn. Eerst moesten we een half uur met de bus richting school, daar begon de weg bergop, dit duurde ook een minuut of 20, vervolgens moesten we tussen de rotsen door bergaf, hetgeen ook nog ongeveer een uur duurde, maar het was echt de moeite waard, wat was dat een prachtig plekje.

Na het zwemmen en rotsduiken bij les Calanques was het tijd om de helse tocht terug te maken.. Toen we om 8 uur eindelijk bij Bob waren ging ik boodschappen doen, want vandaag zou ik koken. Spaghetti met champignonsaus, één van de twee gerechten die ik ooit gemaakt had, dus het zou goed moeten komen. Na enige struggles, omdat er maar twee pitten waren, is het uiteindelijk toch aardig gelukt. We hebben dagen beter gegeten, maar het was zeker niet verkeerd.

Daarna gingen BvB en ik de stad in, Bob was gesloopt door de lange dag, dus die ging vroeg naar bed. Alweer gingen we met de Duitse meisjes naar een ChiCha bar (?), waterpijp roken. Dat is echt niet mijn ding bleek maar weer, al hoestend en proestend op het moment dat ik het dan toch 1x wilde proberen. Dus al snel besloten we verder te gaan en hebben we nog op het terras gezeten tot een uur of 4 voordat we weer naar huis gingen.

Dan de dag van gisteren, jullie zijn weer bijna helemaal bijgepraat. Gisteren stond puur in het teken van op het strand liggen. Vol goede moed naar het strand, lunch en zonnebrand zouden we daar wel kopen, want er lag een supermarkt tegenover, pas de problème. Oh ja, het is zondag, supermarkt is dicht. Dus toen besloten we maar een broodje te gaan halen en te verbranden. Ik nam een broodje met kip en friet, blijkbaar een Franse specialiteit, maar het was heerlijk. Vervolgens werd ik net zo goed gebraden als de kip op mijn broodje, dus ik moet vandaag toch maar echt voor zonnebrand gaan kijken in de hoop dat het bruin bijtrekt.

's Avonds hebben we eerst gekookt, en ja hoor, alweer gezond. Aardappeltjes met spinazie en kipschnitzels. Alweer heerlijk gegeten, een goede bodem gelegd voor een avond in ander gezelschap. Het is leuk om altijd met de Duitse vriendinnen iets te gaan doen, maar we zijn hier om zo veel mogelijk mensen te leren kennen, dus gingen we naar een skatepark een meter of 600 verderop. 2 Canadezen, 2 Litouwers, 3 Duitsers, 3 Spanjaarden, een Roemeen, een Slowaakse, een Noor, een andere Nederlandse, nog 3 Nederlanders in de vorm van Bob, Bob en Not-Bob (ja, dat is echt mijn bijnaam aan het worden hier, dislike!) en volgens mij was dat het wel zo ongeveer. Iedereen nam zijn eigen bier mee en we hebben veel nieuwe mensen ontmoet, dus geslaagde avond.

Dat brengt ons bij vandaag. Rond een uur of 12 opgestaan, Bob al veel eerder, want vandaag krijgt hij nog 4 verhuisdozen aan spullen van thuis. Toen ben ik eigenlijk meteen dit blog beginnen te schrijven en nu gaan we een passe partout halen voor de Europa League. Slechts 30 euro, c'est ridicule, maar I like! Dus dat gaan we nu doen. Daarna gaan we, surprise surprise, weer naar het strand. In afwachting van morgen, wanneer de introductie begint. Hierover meer in mijn volgende 'update'.

Maak jullie dus allemaal maar geen zorgen, ik vermaak me prima, heb het geweldig naar mijn zin en tot nu toe voelt het nog steeds als vakantie, dus dan mis je mensen nog niet zo snel.. Vanaf het moment dat ik me echt ga realiseren dat ik hier 4 maanden woon, zal dat wel iets erger worden, maar ik red me wel! Ik bedoel; 30 graden, zon, zee, strand, interationale studenten, iedere dag feest.. Daar kan iedereen wel aan wennen toch??

  • 12 September 2012 - 20:54

    Grrob:

    Hallo gozert,
    heb je hele verslag (alle drie de delen) in één keer uitgelezen. Stop maar met dat studeren (nou ja... studeren) en word schrijver joh, gaat helemaal goed komen. En ook fijn om te lezen dat je zo gezond eet, haha. Let er ook op dat je genoeg drinkt met dat warme weer... :-) Deutsche Freundinnen? Mein Gott, daar werd ik vroeger zelf altijd een beetje bang van maar zo te horen gaat het je goed af. Ik ga je volgen!
    Grrob

  • 13 September 2012 - 21:29

    Rianne:

    Chere Drik,

    Wat leuk je verslagen te lezen. Bedenk inderdaad (zie reactie van Rob) maar eens of je niet liever schrijver wil worden! Fijn dat je zo geniet van je verblijf in Marseille, althans voorlopig, zal mogelijk anders worden als de lessen beginnen en het weer slechter wordt. Het (Heineken)glas (m.i. geen lekker bier, Brand is beter) kun je beter half vol dan half leeg ervaren!! Geniet en profiteer van je verblijf, studie en de nieuwe contacten die je opdoet.
    Kritische noot van oude tante: ik verwacht in de komende tijd meer franse- dan engelse "one-liners", je zit daar tenslotte ook voor de taal. En frans is een mooie taal !
    Hartstikke leuke kans die je genomen hebt, haal daar op alle fronten het beste uit, zou ik je willen zeggen !
    Blijf je volgen want je verhalen zijn boeiend "et amusant".
    Durf nu niet in het frans met je te converseren want heel de wereld leest natuurlijk mee :)! Volhouders leren de taal wel: ik startte (in de middeleeuwen... 1969! ), met een onvoldoende voor franse taal en een 9 voor vlijt van de juf voor frans op de brugklas, worstelde me door de middelbare school met (bijna) voldoende, om te eindigen met een 7.6 voor frans op mijn eindexamen, hoogste cijfer in Limburg voor dat jaar. Yes !!!, ik bedoel Oui !!!!!!!

    Lieve groet voor jou en kijk uit naar volgende verslag,

    Van je Look-a- like, Rianne

    P.S. Hierna stoppen we met engelse termenologie en gaan over op frans O.K ? Oeps nu al foutje !!!


  • 14 September 2012 - 16:03

    Drik Heffels:

    Ik weet niet of jullie melding ervan krijgen als ik reageer, maar mijn nieuwe verslag is in het Frans Rianne. Kijk maar eens of mijn poging enigszins gelukt is, haha!

    Lieve groet terug :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Drik

In dit dagboek zal ik de komende jaren blogs van mijn (studie)reizen bijhouden. Mijn eerste reis begint op 4 september 2012 en gaat naar Marseille. Waar de volgende reis heen zal gaan is nog onbekend, maar mijn hoop is gevestigd op Australië. Ik probeer zo regelmatig mogelijk updates te geven over mijn situatie en de dingen die ik meemaak, dus volg mij vooral. Als ik te lang niets post, kun je altijd via andere wegen contact met me zoeken. Veel leesplezier!

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 14306

Voorgaande reizen:

16 Maart 2013 - 22 Augustus 2013

Marketing internship Sydney

04 September 2012 - 22 December 2012

Marseille 2012

Landen bezocht: