Queensday, birthday, roadtrip and so much more.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Drik Heffels - WaarBenJij.nu Queensday, birthday, roadtrip and so much more.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Drik Heffels - WaarBenJij.nu

Queensday, birthday, roadtrip and so much more..

Blijf op de hoogte en volg Drik

06 Mei 2013 | Australië, Sydney

Wow, wow, wow, 3 weken niks. Niet alleen hebben jullie geen leesmateriaal gehad, ik weet ook écht niet meer wat ik allemaal gedaan heb. Ik ga puur af op mijn foto's en ga gegarandeerd dingen vergeten. Ik probeer het ook samen te vatten om het verhaal niet 3x zo lang te maken als normaal, want dan kan ik beter een boek schrijven.

Dan is het begin al goed, want mijn telefoon deed het niet en moest geformatteerd worden, waardoor ik mijn foto's en filmpjes van twee weken niet meer heb. Ik kan dus niet precies zeggen wat ik gedaan heb, maar ik ga de hoogtepunten af.

Het eerste hoogtepunt was Iqon, een Nederlands hardstyle feest in Sydney. Kostte wel 140 dollar.... voor Aussies! Want Nederlanders mogen natuuuurlijk gratis binnen bij Nederlandse feesten. Anders was ik overigens ook sowieso niet gegaan. Het feit dat het gratis was, betekende echter dat we met vrijwel het hele huis (op twee mensen na) een lange dag helemaal uit ons dak konden gaan; prima feestje!

Op 23 april Australische tijd werd mijn club, Manchester United, voor de twintigste keer kampioen nadat onze Nederlandse vriend Robin van Persie zijn absolute klasse liet zien, wát een held! Dit was niet het enige wat er te vieren was, want pap was ook jarig. Ik besloot hem 's ochtends om 8 uur meteen te bellen, toen hij in Nederland net een minuutje jarig was. Na een kort en bondig gesprek ging ik naar het werk en heb ik 's avonds nog even met hem geskyped en een 'cyber biertje' gedronken. Nee, geen cider biertje, een cyber biertje!

Op 25 april is het in Australië ANZAC day, een nationale vrije dag, vergelijkbaar met de Nederlandse dodenherdenking. Alhoewel, vergelijkbaar!? Na op het werk navraag te hebben gedaan wat nu echt traditioneel Australisch is (wil toch iets van de cultuur meekrijgen hè ;) ), ging ik om 04.30 's ochtends naar de zogenaamde 'Dawn Service'. Ja, om half 5 's ochtends! Ik verwachtte een kerkdienst en hoopte dat ik nog net kon zitten. Eenmaal in de buurt bleek het echter ietsje anders.. 15 tot 20000 mensen op een plein OM HALF 5 'S OCHTENDS. Niet normaal! Echt heel erg indrukwekkend. Wij zullen waarschijnlijk de enigen geweest zijn die net terug kwamen van het op stap gaan, maar daar gaat het niet om, we waren erbij. Toen het Australische volkslied ingestart werd en iedereen begon te zingen, was het toch wel even 'chicken skin'.

Op 27 april werd hier Queensday gevierd, ja, de Nederlandse Koninginnedag (vanaf volgend jaar Koningsdag). Dan pas zie je hoeveel Nederlanders er in Sydney zitten, het was echt druk en bovenal oranje! En dat was nog niet alles, want ongeveer halverwege het feestje, om 00.00 precies was ik jarig! Eindelijk 21 jaar oud! Eindelijk volwassen! Dat maakte het feestje nog extra speciaal, echt een topavond.

En dat was nog maar het begin van een geweldige verjaardag. Na een nacht met vrij weinig slaap, stond ik weer op om in de gemeenschappelijke ruimte toegezongen te worden. Vervolgens gingen we naar het strand, omdat het traditiegetrouw op mijn verjaardag goed weer was. Na een paar uur op het strand te hebben gelegen, liepen we het parkje in naast het strand, waar we heerlijk hebben gebarbecued met vrijwel het hele huis. Eenmaal thuisgekomen ging ik even snel onder de douche en toen ik hier onderuit kwam, stonden alle huisgenoten al zingend klaar met twee verjaardagstaarten. Nadat we met zijn allen een stukje taart gegeten hadden, was het tijd om even op mijn kamer iets te drinken met een paar mensen om vervolgens met pap, mam en oma te Skypen. Zo was mijn verjaardag echt compleet. Na een laatste biertje was het tijd voor goede nachtrust. Althans, dat had ik gehoopt. Het werd echter een nacht vol getril van mensen die in Australië te laat waren, maar in Nederland nog op tijd (tot 8 's ochtends). Zo was ik in Nederland nog jarig toen ik aan het ontbijt ging om richting werk te vertrekken.

Op 30 april was de 'Queensday afterparty'. Veel Nederlandser dan het eerste feestje; we kwamen binnen met Guillermo en Tropical Danny met 'Toppertje'. Vervolgens hebben we met een café vol Nederlanders naar Nederland 1 zitten kijken, naar de kroning van Wim-Lex. Om eerlijk te zijn heb ik overigens voornamelijk naar Maxima gekeken..

De week vloog om en al snel was het tijd voor mijn eerste roadtrip sinds ik hier ben; op naar Port Stephens. Na lyrische verhalen te hebben gehoord van huisgenoten, moest ik het zelf toch ook gezien hebben. En het was het méér dan waard, wat een geweldig weekend! Voor de eerste keer kamelen gezien, dolfijnen gezien, pelikanen gezien, een koala gezien, links gereden, over de Harbour Bridge gereden, in een soort woestijn geweest, bungalows afgehuurd met vrienden etc. En dat niet alleen, want ik heb ook nog zo veel gezien wat ik al gezien had, but which never gets old; stranden, baaien, zonsondergang, kraakheldere zee etc. Helaas is mijn fotografietalent net zó onderontwikkeld dat ik nooit op camera vast kan leggen wat ik gezien heb, maar geloof mij maar op mijn woord; het was geweldig. En om dat dan te delen met 7 huisgenoten, waarmee je je stuk voor stuk helemaal kapot kunt lachen, ja, daar hou ik van. Ik ga zeker meer roadtrips doen vanaf nu.

En dan zijn we alweer bij vandaag, een werkdag die snel om ging. Er komt nu op het werk een groot project aan dat start in juli, maar waarvoor nu al voorbereidingen getroffen moeten worden. Het eerste project waar ik écht van begin tot eind bij zal zijn. Ik denk dan ook dat ik hier enorm veel van ga leren. Ik zal in dit project ook voor het eerst echt alle ins en outs kennen, waardoor ik de verantwoordelijkheid van 'manager' twee dagen per week kan dragen. Het wordt een uitdaging, maar een uitdaging waarvan ik erop vertrouw dat ik hem zeker aan kan.

Ik vind dat ik het voor mijn doen goed kort heb gehouden als je je bedenkt dat het drie weken samenvat. Om kort samen te vatten; deze laatste twee weken waren misschien wel mijn mooiste van mijn verblijf tot zo ver. Op stage gaat alles goed, ik begin steeds meer te settelen en door te krijgen hoe alles moet en wat het fulltime werken nu echt inhoudt. Op persoonlijk vlak gaat het ook goed; het huis is vorige week een beetje leeggelopen, maar deze weken komen er ook weer 3 nieuwe mensen, dus we zullen het wel zien allemaal. Ik hoop oprecht dat ik geen kamergenoot krijg i.v.m. gebrek aan privacy, maar we zullen zien.

Mocht iemand nu meer willen weten; Facebook, Whatsapp, Skype, etc. me, dan praten we iets uitgebreider bij. Of nog leuker, stuur eens een kaartje naar hier:

50 Edgecliff Road
2025 NSW Woollahra, Sydney
Australia

Tot snel; iets sneller dan dit keer neem ik aan!


  • 20 Mei 2013 - 15:29

    Rianne:

    Dear Drik,

    Afgelopen weken heb ik heus gekeken of er een nieuw verhaal van je was. Toch op een of andere manier gemist ?! Geeft niet, het was daarom in dit Pinksterweekend aangenaam om je relaas weer te lezen. Man, man, man, wat krijg je een indrukken, prikkels en kennis in deze stage ! Ik denk dat er veel mensen jaloers op je zijn en die dat niet zijn, zij 'sukkels' die niet "out of the box " kunnen denken en doen. Ik kan niet genoeg benadrukken... geniet.... geniet... en profiteer van deze ervaring ! Dat doe je gelukkig ook zo te zien en lezen, volgens mij heb je ook leuke mensen om je heen, daar ben ik blij om voor je. Natuurlijk zal je ons allemaal ook net zo missen als wij jou missen. Begin al uit te kijken naar je terugkomst ! Ik hoop dat Moerstraten dan niet te klein voor je is om ons te bezoeken en life je verhaal te komen vertellen. Wij als fervente reizigers c.q. frequente vakantiegangers hopen natuurlijk ook op jouw internationale contacten in het hotelwezen, zodat we in de toekomst verzekerd zijn van prima kamers bij Sofitel "all over the world" :). Je bent nu bijna manager, dus dat kun je wel regelen, niet waar ?
    Hier alles goed; wij werken (ook) hard, over 2,5 week hebben we vakantie, gaan naar Oostenrijk i.v.m. vrienden die daar (part-time) wonen, maar als er 1 druppel regel valt zijn we zo de grens over naar (ons geliefde) Italië. Het weer hier is "naatje", koud en regen en dat schijnt nog erger te worden deze week, bij jou lijkt het wel mee te vallen (?), is toch inmiddels herfst bij jullie ?
    Kijk uit naar je volgende verslag.

    withe love, Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Drik

In dit dagboek zal ik de komende jaren blogs van mijn (studie)reizen bijhouden. Mijn eerste reis begint op 4 september 2012 en gaat naar Marseille. Waar de volgende reis heen zal gaan is nog onbekend, maar mijn hoop is gevestigd op Australië. Ik probeer zo regelmatig mogelijk updates te geven over mijn situatie en de dingen die ik meemaak, dus volg mij vooral. Als ik te lang niets post, kun je altijd via andere wegen contact met me zoeken. Veel leesplezier!

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 14314

Voorgaande reizen:

16 Maart 2013 - 22 Augustus 2013

Marketing internship Sydney

04 September 2012 - 22 December 2012

Marseille 2012

Landen bezocht: