Growing responsibility and independence - Reisverslag uit Sydney, Australië van Drik Heffels - WaarBenJij.nu Growing responsibility and independence - Reisverslag uit Sydney, Australië van Drik Heffels - WaarBenJij.nu

Growing responsibility and independence

Blijf op de hoogte en volg Drik

14 April 2013 | Australië, Sydney

Een week van zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. Waar de baas normaal gesproken 3 dagen in de week werkt, waren dat er deze week maar 2, omdat ze vrijdag ziek was. Daardoor kreeg ik meer individuele opdrachten, was ik 3 dagen de persoon waar iedereen met vragen naartoe kwam en moest ik me verantwoordelijk gedragen. Ik vind het heerlijk om zo in het diepe gegooid te worden, want ook al zal ik vast en zeker fouten maken en hebben gemaakt, zo leer ik wel het meeste en het snelste.

Daarbij word ik er volwassen van, wat ondertussen ook wel mag, want vandaag is het nog 2 weken voordat ik officieel volwassen ben, zelfs in Amerika. In Australië is het ook gewoon 18, maar toch vind ik het reden voor een feestje.

Om iets meer terug te komen op deze week, ik heb dus inderdaad veel opdrachten gekregen. Weer had het veel met flyers en posters te maken, omdat we er daar nogal veel van aan het maken zijn. Het zit zo; de bar in het hotel is veranderd; van Sofitel Lounge naar Soirée Bar. Hiermee is ook de stijl van de bar veranderd naar een 60s-inspired bar. Aangezien echter vlak nadat de bar officieel werd geopend de The Addams Family musical op het pad kwam, is er op dat moment weinig aandacht aan besteed. The Addams Family was zo'n groot project dat dat even voor ging. Nu is de première echter geweest en kunnen we ons meer gaan concentreren op deze bar en ook op andere projecten. Dus in principe heeft The Addams Family alles even op een laag pitje gezet, waardoor nu alles tegelijk komt. Lekker doorwerken dus.

Ik merk dat binnen het hotel steeds meer mensen me kennen, steeds meer mensen kennen mijn naam en sturen de aan Marketing gerelateerd e-mails ook naar mij. Hierdoor ben ik niet meer afhankelijk van de door de baas doorgestuurde e-mails, maar kan ik proactief werken.

Behalve het werk heb ik nog een paar mooie avonden gehad. Te beginnen met donderdagavond, de mooiste van allen. Ik heb in mijn vorige blog verteld over het vrijwilligerswerk dat ik vorige week zaterdag heb gedaan. Daardoor ontving ik een gratis toegangskaartje voor een concert van Guy Sebastian, the Pottbelleez, Tinie Tempah en The Script. Dit vond dus afgelopen donderdag plaats. We kwamen aan, een rij tot om de hoek van het gebouw. Gelukkig hadden we echte 'The Script-fans' bij ons, die in de rij gingen staan. Daardoor konden wij in een barretje tegenover iets gaan drinken tot er beweging in kwam. Toen onze fans langs kwamen, sloten we aan in de rij en gingen we mee naar binnen. Eenmaal binnen zat de sfeer er goed in, ik heb zelden zo'n enthousiast publiek gezien (in all honesty, ik ben ook nog niet echt naar veel concerten geweest, maar toch..) Een uur later begon het dan eindelijk met Guy Sebastian; hier blijkbaar een grootheid, ik kende hem niet. Hij had best een paar lekkere nummers, geen verkeerde muziek. Vervolgens kwamen The Pottbelleez met een zanger met een energieniveau waar ik me nog een punt aan kan zuigen. Het publiek stond op zijn kop, al was de muziek niet eens geweldig. Na The Pottbelleez kwam voor mij absoluut het hoogtepunt van de avond; Tinie Tempah. Geweldig, in één woord GE-WEL-DIG (is dat één woord of zijn het er 3 op deze manier??) Het publiek werd nog enthousiaster omdat er nu een echte entertainer op het podium stond die ook nog daadwerkelijk goede muziek produceerde. Echt awesome. Na Tinie Tempah kwam de hoofdact van de avond, The Script, wereldberoemde band, zeker een paar goede nummers, maar ik ging er niet voor zeg maar. Ik zou geen geld betalen voor hun concert. Zij maakten de grote fout dat ze begonnen met 2 liedjes die bijna niemand kende. Daardoor was het publiek dat helemaal opgeladen was door de 2 optredens ervoor even een beetje afwezig. Zonde, hadden ze meer mee moeten doen. Voor mij was dit dan ook de minste van de optredens, helaas. Na afloop kregen we nog een gratis koptelefoon, mooi einde aan een topavond.

Vrijdag- en zaterdagavond zijn we uit gegaan en heb ik me ook kostelijk geamuseerd. Daardoor werden de zaterdag en zondag niet bijzonder productief. Gisteren heb ik een beetje thuis gehangen en dingetjes voor school geregeld. Eerste contact met stagecoördinator gehad, eerste progress report geschreven en nog eens doorgelezen wat er van school uit van mij verwacht wordt. Ook heb ik me ingeschreven voor een minor (specialisatie) voor het vierde jaar. De keuze is uiteindelijk gevallen op Strategic Management, dus daar ga ik me vanaf september mee bezig houden. Dat is echter nog ver ver weg, eerst hier maar eens even genieten en zorgen dat ik alles goed afrond.

Vandaag ben ik lekker op het strand geweest. Eén van de laatste weekenden met echt zomers weer (28 graden ongeveer). De komende weken blijft het ook nog wel 20+ graden denk en hoop ik, maar het zal langzaamaan toch minder warm worden. Daarom moeten we er nu nog maar even van genieten.

Vanavond ga ik even op 2 schermen Manchester United en Feyenoord kijken, tegen beter weten in, want tot nu toe zijn alle livestream wedstrijden tot nu toe verloren gegaan. Ik moet die ban echter een keer doorbreken. Een keer tot 08:30 opblijven om Feyenoord af te kijken en één keer om 05:00 opstaan om Manchester United te kijken mochten helaas niet baten; maar hopen dat het vanavond eens goed mag gaan.

Verder is het gewoon een stil weekend geweest, omdat weer 15-20 mensen op reis waren. Die beginnen nu echter allemaal weer binnen te druppelen, dus vanaf morgen is het weer ouderwets druk. Vandaag zou een nieuwe huisgenoot komen, maar daar heb ik nog niets van gehoord, dus ik denk dat dit weer onjuiste informatie is geweest.

Verder is er volgens mij weinig te melden. Morgen is de baas weer niet op het werk, dus moet ik weer mijn best gaan doen om mijn dag zelf in te vullen. Verder heb ik tot nu toe voor volgende week weinig plannen. Misschien dat we in het weekend een reisje gaan maken, omdat het weer er niet beter op gaat worden. Daarover in een volgend verslag meer.

Er is overigens iets mis met mijn telefoon, waardoor ik geen foto's meer kan maken en de foto's die ik heb gemaakt (behalve die die ik al geüpload had) niet meer kan uploaden. Ik hoop dat er heel snel een oplossing gevonden kan worden, anders moet ik ofwel bestanden weggooien om te formatteren of mijn telefoon laten maken, DUUR :(. Daarom zullen er de komende tijd wellicht minder foto's verschijnen.

Volgens mij zijn jullie weer helemaal up-to-date. Tot snel ;)

• 14 April 2013 - 13:47

Bea:

Hallo lieve jongen,
    Ik was er snel bij. Kom net van het voetbalveld, BOV onderonsje tegen SVM, helaas verloren met 0-4. Ruud toch man of the match, dat zegt genoeg denk ik.
    Nog maar eens snel skypen. Dikke kus B.

• 14 April 2013 - 20:13

Grrob:

Hoi,
    die baas van jou is wel een relaxted tiepje... maar ja: die weet natuurlijk dat haar toko in goede handen is.... Ben zelf net terug va een weekendje houthakken in Frankrijk, maar ja: dat valt in het niet wat jij allemaal meemaakt... :-) Geniet ervan en doe voorzichtig.
    Houdoe!
    Grrob

• 15 April 2013 - 10:30

Drik Heffels:

Nou, je kunt zeggen wat je wil, Rob.. Homo-houthak weekendjes heb ik hier niet.. Dus omgekeerd maak je ook van alles mee wat ik niet meemaak, haha ;)

• 15 April 2013 - 10:30

Drik Heffels:

• 16 April 2013 - 00:45

Rianne:

Dear Drik,

Je verslag is weer leuk en duidelijk, maar je "verengelst" al wel. Fijn te lezen dat je zo geniet van de kansen die je krijgt en je zelf ook neemt. Chappeau !, sorry is frans! Het goede nieuws bij ons is dat "onze Sjarrel"weer terug is. We hadden nl sinds vorige winter een egel in de tuin, die voerden we kattenbrokjes, bijna uit de hand, die is gaan slapen en kwam vorig voorjaar weer terug. Deze winter waren we hem even kwijt, maar nu is hij vandaag weer verschenen voor de keukendeur. Hij wist nog waar zijn bakje stond. Leuk hé ? Zo zie je wij hebben ook een opwindend leven !

Trouwens, door je nadrukkelijke reactie naar Rob,(2x) zou "de wereld"een heel raar beeld van ons kunnen krijgen .... terwijl hij alleen maar naar Frankrijk gaat om vrienden te helpen met het bijhouden van hun domein van 60 ha. bos met camping.

With love, Rianne